Ninos del Lago

The inspirational pages is a blog of Ninos del Lago where we post the stories of our followers or anyone who likes to share a inspirational story with us. The stories can be in english, spanish and dutch. If you have a story for us, please contact info@ninosdellago.nl Enjoy the read and get inspired yourself.
Marten Numan, member of the Dutch Board
In mijn optiek is inspiratie de bron om bepaalde doelen te bereiken. Deze doelen kunnen zowel van persoonlijk als van gezamenlijk belang zijn. Als ik nu terug kijk op de laatste jaren dan heb ik mijn inspiratie gevonden in het lezen van boeken, het zien van films en het ontmoeten van bijzondere mensen. In 2005 vielen veel puzzel stukken op zijn plaats. Ik ging terug naar mijn geboorteland Guatemala. Al snel kwam ik in contact met mensen die mij hun 'verhaal' deelde. Veel van deze verhalen waren zo krachtig. Zo was er een meisje Ofelia. Ofelia werkte overdag op een school. Hier verzorgde zij de studenten van koffie en thee en zorgde dat het schoolgebouw schoon werd gehouden. Na haar werk liep ze naar huis. Eerst nog langs een andere school om haar broertje te halen, daarna moest ze haar moeder helpen met het avondeten. In de avond volgde Ofelia zelf een studie en in de weekenden maakte ze huiswerk en deed ze thuis het huishouden. Zo waren de dagen elke dag hetzelfde, maar nooit heb ik haar horen klagen. Ofelia zei vaak: " es dificil pero necesario"  (het is lastig maar nodig)...Prachtig om te zien!! 


Dit heeft mij laten inzien dat als je zelf echt iets wil bereiken, dit ook mogelijk is. Wel moet je er hard voor werken. In de meeste gevallen gaat het ook ten koste van andere dingen. Vaak de leukere dingen. Maar ja, wat is en vindt je op de lange termijn echt belangrijk. Nu hard werken en straks de vruchten plukken.  


Door een persoonlijke ontwikkeling is een mens in staat om andere te helpen. Ik denk dat dit snel wordt vergeten. De eigen invloed op andere mensen, op positieve en negatieve zin. Waarom zou je iemand anders niet kunnen helpen in moeilijke tijden. We komen allemaal wel eens moeilijk te zitten. Dan is het maar al te fijn als er iemand voor je daar is. Het kost niks, en levert zoveel meer op. Hier kom ik direct bij het gezamenlijke doel. Alleen kan je niks. Met hulp van andere gaan de dingen beter, misschien wel makkelijker of misschien wel helemaal. Het werk dat gedaan wordt voor ninosdellago is een gezamenlijk doel. Het is ook elke jaar weer mooi om te zien dat er ook belangstelling is bij vrienden, familie en collega's. Dan besef je je ook hoe belangrijk het werk is....


Ik geef nu het stokje graag over aan Madelon Eling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten